Drumuri lungi, leneveala si mici

Dupa o serie de zile in care am fost la greu pe drum, azi am avut ocazia sa stau in patul meu de acasa dupa multa vreme (and boy, it feels so goood) si sa ma gandesc la ce vreau sa mai fac in ultima vreme.

Dar pana a ma gandi la ce vreau sa fac in urmatoarea perioada, m-am gandit la ce am facut in ultima luna. Sau mai degraba in ultima saptamana, pentru ca atunci am fost mult pe drum.

Mare parte din ultima perioada am petrecut-o la Bucuresti, incercand cumva sa devin familiar cu orasul capitala al Romaniei. Orasul nu e chiar asa de rau, dupa cum a tot fost descris de o gramada de persoane, in anumite zona chiar e frumos (parcurile sunt faine, in special parcul Tineretului). Are si cartierele lui mai dubioase (prin Rahova am fost, prin Ferentari chiar n-am avut treaba si banuiesc ca nu o sa am treaba in curand), dar in mare orasul e destul de ok. Acum cand deja a dat caldura afara, e plin de oameni si suprinzator, numarul de masini pe strazi e in crestere (cel putin in zona in care stau) fata de Ianuarie-Februarie.

In rest, am fost mult pe drum, am condus vreo 3 masini diferite in ultima perioada (Renault Laguna, Wolksvagen Golf IV si Renault Clio – legat de Clio, am vazut ultimele reviewuri ale lui Buhnici cu Renault Clio Tce si Renault Clio 4, destul de faine, modelul care l-am condus eu e vechi, din 2003, Diesel, dar destul de puternica pentru o masinuta asa mica) pe distante mari (vreo 700 de km in ultima luna, pentru un incepator e destul de ok).

Si vin cu cateva impresii de pe drumurile realizate in luna Aprilie 2013:

– imi place sa merg in perioada asta, nu e ceata, nu ploua, nu sunt fenomene… interesante pe drum. Mai cate un accident, plin de radare in anumite zone, lucrari la drumurile distruse de sare iarna asta si, poate cel mai putin stresant dintre toate, soarele care iti bate fix in ochi daca mergi spre Sud dupa-masa.

– pe sectiunea Pitesti – Craiova sunt cateva dealuri de urcat si la aproape toate ai la urcare doua benzi, pentru ca mna, e necesar. Mai ales daca ai unul sau doua tiruri in fata ta. Lucrul acesta nu este inteles de foarte multi care merg pe drum. Cand esti pe a doua banda, in urcare, depaseste in pana mea tirul, nu sta in paralel cu el, ca tii si alti soferi in spate, care dupa ce trec de prima curba o sa iti dea blitz sa apesi acceleratia ca sa nu il blochezi pe el si pe tirul care s-a dus pe prima banda la urcare. Asta am patit-o acum doua nopti, cand mergeam de la Pitesti spre Craiova, doua masini au uitat regula asta cu acceleratul in rampa.

– astept inca momentul in care o sa reuseasca sa repare centura Slatinei, pentru ca in momentul asta e cam nasol sa o iei pe acolo, sunt niste gropi de iti rupi masina in anumite portiuni.

– pe acelasi drum dintre Craiova si Pitesti au inceput sa apara o multime de denivelari la care trebuie sa reduci considerabil viteza daca nu vrei sa sari. Si nu doar acolo, ci si pe centura Caransebesului, unde chiar dupa un pod s-a lasat rau de tot drumul, e o limita temporara de 40 km/h si credeti-ma, nu poti merge cu mai mult de 50 km/h pe acolo, ca e nasol. Prima oara cand am observat ca drumul s-a stricat a fost in ianuarie, iar indicatoarele pentru denivelari nu erau puse inca. Am luat-o cu 105 km/h…. am sarit un pic cu Fordul…

– pe autostrada, in sensul de mers spre Bucuresti au inceput sa apara pe prima banda o multime de gropi, in special intre km 80 si 40… adica in judetul Dambovita. Astept sa vad daca se sesizeaza cineva si le repara.

– surprinzator, nu prea am multe de zis despre judetul Dambovita. Cu exceptia faptului cu 80 % din soferii de acolo conduc ca p***…

– drumul de la Ploiesti pana la Sfantu Gheorghe e ca de obicei destul de bun, desi inca nu inteleg ce cauta linia continua intre Harman si Lunca Calnicului, atata timp cat merg drept…

– in Covasna drumurile sunt bune, chiar si la urcarea pe Oituz, iarna nu a afectat drumul si nu prea sunt multe gropi pe drum.

– cand intri insa in judetul Bacau…. esti surprins. Am fost de multe ori pe acolo si de fiecare data cand treceam din Covasna in Bacau, asfaltul se schimba radical. Acum insa au reusit sa repare mare parte din drumul catre Onesti si poti circula destul de bine. Si da, au reusit sa astupe gropile de la podul peste Oituz, chiar dupa ce intri in Bacau (soferii care au circulat prin zona stiu ca imediat ce intrii in judetul Bacau e un pod rupt peste raul Oituz, asa ca trebuie sa circuli pe o varianta improvizata care, pana acum 5 zile, era praf, avea niste gropi extrem de adanci, trebuia sa treci cu viteza intai destul de incet ca sa nu iti rupi masina). In rest, pana la Onesti drumul e frumos, peisajele sunt destul de faine.

– De la Onesti la Bacau insa nu l-au reparat pe tot. In padurea Magura drumul are inca niste gropi nasoale, dar trag speranta ca in urmatoarea perioada o sa le repare.

– Bacau – Roman e ca de obicei destul de bun drumul iar mai departe pana la Iasi este si mai bun (ma rog, pana la Targu Frumos, ca dupa aia e plin de localitati).

– am ajuns si eu pentru prima oara in Iasi acum 10 zile. Oras frumusel, din pacate nu am apucat sa vizitez foarte multe pe acolo, am fost tot timpul pe fuga. Sper sa ajung odata acolo si sa pot sta vreo cateva ore sa ma plimb.

– DN2-ul e ca de obicei impecabil, drept si cu 3 benzi pe care sa te poti duce lejer (am incercat sa nu depasesc viteza legala…. prea des, dar e cam greu sa nu mergi, cand ai drumul asa drept si liber). In rest, plin de radare pe drum, evident, pentru ca e drum circulat si oricand isi pot face norma de amenzi politistii de pe aici. E crud sa mergi in unele localitati cu 50 km/h, ai impresia ca stai pe loc.

– Bacaul e ca de obicei aglomerat si ticsit cu treceri de pietoni, pline de pietoni. Toti trec ca oile, nu pot sa se grupeze si sa treaca toti odata, sa nu blocheze tot traficul rutier din Bacau.

– Nu am inca chef sa ma bag cu masina prin Bucuresti. Toti conduc haotic prin capitala si noroc ca sunt bulevardele largi, ca altfel ar fi o gramada de accidente.

Cam atat despre drumurile de pe la noi. Ieri am facut un drum spre Petrosani, cu continuare pana la Timisoara. Bucuresti – Pitesti e deja un drum care il stiu prea bine si ma cam plictiseste, stiu cam fiecare iesire pe la ce km e. Pitesti – Ramnicu Valcea e un drum scurt, dar destul de complicat, trebuie sa urci/cobori Dealul Negru, pe care nu l-am urcat decat o data si initial nu mi s-a parut asa complicat, dar cand am fost a doua oara pe el, parca mi-am schimbat putin parerea, e destul de “abrupt”. Ne-am oprit si la Dedulesti pentru niste mici “pre” 1 mai. Din pacate, din micii de la Dedulesti a mai ramas doar renumele, pentru ca sunt destul de mici si scumpi. Nici ca gust nu impresioneaza.

De la Ramnicu Sarat pana la Petrosani a fost drum fain, nu am mai fost de mult pe acolo si la stilul de condus pe care il are Mihai, drumul e destul de distractiv si sportiv.

Iar astazi, intr-un final, sunt acasa, in judetul Timis. S-a mai incins si azi un gratar cu mici, carnaciori si cartofi prajiti, asezonati cu mujdei de usturoi verde proaspat cules din gradina – delicios!

Iar dupa toate astea, cateva ore de pauza si de gandire pentru proiectele de viitor. Proiecte sunt multe si e suficient de lucru la ele, asa ca s-ar putea sa nu fiu foarte activ pe blog.

Intr-un final, va las o poza de pe drumul facut pe 30 aprilie, undeva la iesirea din Ramnicu Valcea, un lac in apropiere de Olt.

lac-ramnicu-valcea

Ti-a placut acest articol ? Ajuta si pe altii sa il gaseasca folosind linkurile de social media de deasupra comentariilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *